Про профілактику залучення учнівської та студентської молоді до небезпечних субкультур
РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ АГРЕСИВНИХ
ПРОЯВІВ У СЕРЕДОВИЩІ ПІДЛІТКОВИХ СУБКУЛЬТУРНИХ ОСЕРЕДКІВ
1. Національна «гаряча лінія» для дітей та молоді: 0 800 500 225 або 116 111
(безкоштовно зі стаціонарного та мобільного телефонів, анонімно), Messenger
@childhotline.ukraine, Instagram @childhotline_ua, Telegram @CHL116111.
2. Національна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства, торгівлі
людьми та гендерної дискримінації: 0 800 500 335 або 116 123 з мобільних або
стаціонарних телефонів цілодобово (безкоштовно, анонімно, конфіденційно).
3. Поліція: 102.
4. Центр надання безоплатної правової допомоги: 0 800 213 103.
5. Анонімний онлайн-щоденник «Тільки нікому не кажи» дає можливість написати
листа тому, з ким складно поділитися своїми переживаннями в реальному житті про
булінг у школі, нерозділене кохання чи непорозуміння з батьками
(https://secrets.1plus1.ua/).
6. Перша національна лінія довіри для попередження суїциду: 73 33.
7. Екстрена психологічна допомога при Кризовому Центрі медикопсихологічної
допомоги: (068) 770 37 70, (099) 632 18 18, (093) 609 30 03.
8. «Лiнiя допомоги»: (067) 975 76 76, (066) 975 76 76, (093) 975 76 76.
9. Лінія психологічної допомоги для учасників АТО та членів їх сімей: 0 800
505 085.
10. Служба медико-психологічної допомоги та профілактики гострих кризових
станів: (044) 456 17 02, (044) 456 17 25.
11. Національна урядова «гаряча лінія» для постраждалих від домашнього
насильства – 15 47.
12. «Гаряча лінія» Уповноваженого Президента України з прав дитини: (044) 255
76 75.
13. Освітній омбудсмен України: (095) 143 87 26 (ez@eo.gov.ua, https://eo.gov.ua/).
14. «Гаряча лінія» психологічної допомоги та протидії насильству
(https://www.unicef.org/ukraine/stories/hot-lines).
15. Національна «гаряча лінія» з питань наркозалежності та ЗПТ: 0 800 507 727.
16. Анонімні консультації на сайтах teensLIVE (від фахівців клінік, дружніх до
молоді), supportME (від фахівців).
17. Уповноважений Президента України з прав дитини (044) 255 76 75.
18. Національна гаряча лінія з протидії торгівлі людьми та консультування
мігрантів: 0-800-505-501 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів), 527 (безкоштовно з
номерів мобільних операторів України пн. – пт. з 10:00 до 21:00, сб. з 10:00 до 18:00).
19. Гаряча лінія Міністерства закордонних справ України для громадян України,
які опинилися в надзвичайних ситуаціях за кордоном: (044) 238 16 57.
20. Департамент боротьби зі злочинами, що пов’язані з торгівлею людьми
Національної поліції України: (044) 374 37 85 (пн. - сб. з 09:00 до 18:00).
21. Гаряча лінія емоційної підтримки Міжнародної організації з міграції: 0 800 211
444.
22. Гаряча лінія з профілактики суїцидів (https://lifelineukraine.com/).
23. Гаряча лінія професійної підтримки «Стоп паніка» безкоштовний
багатоканальний номер: 0800 50 18 92.
24. Платформа «Мені здається» (https://nachasi.com/2021/02/05/platform-itseems-to-
me/).
25. Платформа «Розкажи мені» (https://tellme.com.ua/).
26. Канал психологічної підтримки «ПОРУЧ» для підлітків та молоді
(https://t.me/poruch_me).
27. В рамках роботи платформи СпівДія та Співдія хаб функціонує напрям
безкоштовної психологічної підтримки онлайн і офлайн
(https://airtable.com/shrfgyZ1ko5UYxR9r).
28. За підтримки Національної психологічної асоціації психологиволонтери
створили центр психологічної підтримки «Як ти?» (безкоштовно, у будь-який час доби)
(https://bit.ly/3QLUdwO).
29. Міжнародний Комітет Червоного Хреста (МКЧХ) відкрив гарячу лінію, за якою
можна звернутися за підтримкою: 0-800-300-155 (дзвінки безкоштовні).
30. Довідник психологічної підтримки в умовах війни допоможе знайти відповіді
на питання: як боротися з перевтомою, панікою, тривогою, апатією; як зберегти близькі
стосунки та позбутися почуття провини (https://bit.ly/3OzJm6Z).
31. Телеграм-канал «підтримай дитину» створено з турботою про батьків і дітей
(https://t.me/s/pidtrumaidutuny).
32. Онлайн-платформа «Аврора»: консультування постраждалих від насильства,
зокрема сексуального, доступу до якісної дистанційної допомоги у будь-якому куточку
України та за кордоном, достатньо лише заповнити заявку на сайті «Розірви коло» у
розділі «Психотерапевтична допомога» (https://rozirvykolo.org/mental-support/).
33. Безкоштовна психологічна підтримка для кожного, хто відчуває у цьому
потребу: УкрЄдність (https://ukr-ednist.com.ua/).
34. Група психологічної підтримки «Разом» (https://razom.live/).
35. Гаряча лінія кризової допомоги та підтримки від Українського ветеранського
фонду (УВФ): +38 (067) 400 46 60 (пн. - нд. з 10:00 до 20:00), сайт Фонду
(https://veteranfund.com.ua/).
Матеріали ЗМІ:
Важливо!!! До уваги батьків та учнів!!! URL: https://cutt.ly/n8WuwMe
Поліція Київщини закликає батьків захистити дітей від ворожих проявів підозрілих
субкультур. [Інфографіка]. URL: https://vechirniy.kyiv.ua/news/79316/
«Редан»: чому російська субкультура поширюється в Україні. URL:
https://cutt.ly/V8WtO97
Рух «ПВК Редан» в Україні: поліція оприлюднила поради для батьків. URL:
https://cutt.ly/N8WtF1E
Що таке ПВК «Редан» та як воно пов'язане з аніме та росією. URL:
https://cutt.ly/e8WtLWj
Як говорити з підлітками про «Редан»: поради від ювенальної поліції. URL:
https://cutt.ly/08WtC9x
Рекомендована література:
Божек П. М. Роль соціальних медіа технологій у формуванні молодіжних
субкультур у інтернет соціальних мережах. Лебедин, 2012. 28 с. URL:
https://cutt.ly/w8Wt1Jw
Бочелюк В. Й., Бочелюк В.В. Дозвіллєзнавство. Навчальний посібник. Київ: Центр
навчальної літератури, 2006. 208 с. URL: https://infotour.in.ua/bocheluk.htm
Гридін С. Не такий. Повість для підлітків, які шукають себе. Львів: Видавництво
Старого Лева, 2013. 176 с. URL: https://massolit.site/book/ne-takij/reading
Джилліген Дж. Запобігання насильству. [пер. з англ. В. Штенгелов]. Київ : Сфера,
2004. 168 с.
Дерев’янко С. П. Психологія молодіжних субкультур : Навчально-методичні
рекомендації. Чернігів : НУЧК імені Т.Г. Шевченка, 2019. 76 с. URL:
https://cutt.ly/88Wt8u7
Душина В. А. Соціалізація дітей старшого дошкільного віку у просторі дитячої
субкультури. Харків, 2012. 69 с. URL: https://cutt.ly/28Wy0nw
Журавель Т. В. Використання інтерактивних методів та мультфільмів у
профілактиці ризикованої поведінки : [метод. посіб.] / Журавель Т. В., Лях Т. Л., Нікітіна
О. М. ; за ред. Т. В. Журавель. Київ : 2010. 168 с. URL: https://cutt.ly/S8Wosmz
Калініченко Я. О. "Агресивні" підліткові субкультури, що набувають популярності
у сучасних умовах. "Офники" та "ПВК Редан". URL: https://cutt.ly/z8Wt6xS
Кошова І. В., Кресан О. Д. Психологія девіантної поведінки: Навчально-
методичний посібник. Ніжин: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя, 2021. 226 с. URL:
https://cutt.ly/X8Wpcbc
Лобанова А. С., Калашнікова Л.В. Робота з підлітками-девіантами: соціологічний
та психологічний аспекти: підручник для студентів вищих навчальних закладів. Київ:
Вид-во «Каравела», 2017. 470 с. URL: https://cutt.ly/C8WyyT2
Ломова Т. О. Методологічні основи та методичні процедури організації
психокорекційної роботи з попередження агресивної поведінки підлітків. Збірник
наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. Київ, 2006. Т. VIII,
част. 8. С. 137 – 144.
Ми громадяни. Ми європейці : посібник з громадянської та європейської освіти.
URL: http://www.literacy.com.ua/index.php
Молодіжні субкультури або неформали: погляд на проблему / Упорядник: Л. Л.
Халецька. Полтава: ПОІППО, 2008. 53 с. URL: https://cutt.ly/s8Wyal8
Мукомел С. А., Стромило А. П. Дослідження впливу ЗМІ на формування
агресивності та насильства дітей різних вікових періодів. Черкаси. URL:
https://cutt.ly/i8Wyh1d
Мусієнко О. В. Молодіжні субкультури. Хто вони? [Розробка уроку]. Кривий ріг,
2019. URL: https://cutt.ly/X8WyxVU
Народна культура українців : життєвий цикл людини : історико-етнологічне
дослідження у 5 т. / Наук. ред. М. Гримич. Київ : Дуліби, 2008. Т. 1. : Діти. Дитинство.
Дитяча субкультура. 2008. 400 с. 9. URL: https://cutt.ly/B8Wae1g
Ортега-і Гасет Х. Вибрані твори. Київ, 1994. URL: https://cutt.ly/M8WaJEN
Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід. Методичний посібник. /
Андрєєнкова В. Л., Мельничук В. О., Калашник О. А. К.: ТОВ «Агентство «Україна»,
2019. 132 с. URL: https://cutt.ly/U8Ws6KU
Профілактика агресивної поведінки підлітків засобами інтернет технологій як
напрям діяльності соціального педагога школи : магістерське дослідження. Луганський
національний університет імені Тараса Шевченка. URL:
http://agressio.alexstudio.biz/?p=416
Реслер Т. В. Особливості агресивної поведінки підлітків в період вікової кризи :
матеріали наукової інтернет-конференції. URL: https://cutt.ly/Q8WyQAN
Слюсаревський Н. М. Субкультура як об’єкт дослідження. Соціологія : теорія,
методи, маркетинг. 2002. №3. С. 117-128. URL: https://cutt.ly/U8WdaFv
Татенко В. Соціальна психологія впливу : монографія. Київ: Міленіум, 2008. 216 с.
URL: https://cutt.ly/08Wd0TP
Фесун С. Є. Молодіжні субкультури : за і проти. Черкаси: Черкаський методичний
кабінет установ освіти, 2015. 240 с. URL: https://cutt.ly/X8WyYSg
Щербина Д. В. (2020). Молодіжні субкультури та їх представлення в інтернет
просторі. Київ, 56 с. URL: https://cutt.ly/J8WyAi0
Rosenberg Marshall B. Nonviolent Communication: A Language of Life – 2nd ed., 2003.
URL: https://cutt.ly/R8WyLuA